Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Anadolu Müslümanları Seti - Rıza Süreyya -Halkkitabevi

Anadolu Müslümanları Seti6 Kitap 24TL

Stok Kodu
9786257133616
Boyut
13,5x21cm
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
120,00TL
%80 İNDİRİM
24,00TL
Taksitli fiyat : 9 x 2,93TL
Stokta var
9786257133616
630572
Anadolu Müslümanları Seti
Anadolu Müslümanları Seti 6 Kitap 24TL
Halk Kitabevi
24.00

TÜRKLER VE İSLAMİYET

Uzun ve geniş coğrafyaya yayılan hâkimiyet süresince çok değişik kültür ve medeniyetlerle karşılaşan Türk milleti kendi geleneksel değerlerini koruyarak kültür alışverişinden çekinmemiştir. Farklı coğrafyalara göç ve iskan eğer güçlü bir nüfus akışı ile desteklenmişse Türkçe ve Türk kimliği korunmuş Türk kültürü yaşatılmış çağlardan çağlara aktarılmıştır.

Başlangıçta geleneksel Türk dini olarak adlandırılan "Gök Tanrı" inancına mensup olan kendilerine özgü bir "evren" ve "dünya" tasavvuru ve "yaratılış" inancı bulunan Türkler kısmi veya genel ölçekte başka dinlere inanç sistemlerine de girmişlerdir. Türkler üzerinde etkili olan dinler genellikle "evrensel" dinlerdir.

Bu eserde Türklerin geleneksel din anlayışlarını ve etkileştikleri evrensel dinleri inceledikten sonra İslamiyet'e giriş konusu ele alınmıştır. Daha çok kültür tarihi bakış açısıyla konuya yaklaşılmış İslamiyet'e girişimiz günümüze ulaşan derin sonuçları olan büyük bir kültür değişimini de beraberinde getirdiği için ilk Müslüman Türk devletleri siyasi tarihi ve kültürleriyle ele alınmıştır. Sonraki süreç özellikle Osmanlı dönemindeki dini hayat din-devlet din-toplum ilişkileri bakımından Cumhuriyet'e uzanan bir derinlikte incelenmiştir. Modernleşme dönemi fikir hareketleri Batı'daki gelişmelerin etkileri birlikte değerlendirilmiştir.

 

AHMET YESEVİ

Anadolu’nun Türk ülkesi haline gelmesi Anadolu Selçuklu Hükümdarı Alâeddin Keykubat döneminde başlar. Rivayetlere göre Selçuklu askerleri sınırda bulunan bir Rum kalesini fethetmek üzere yol üzerindeki bir köye uğrar. Burada, yıllar önce gelip yerleşmiş kadın erenlerden biri Türk askerlerini sevinçle karşılar ve kendilerine ayran ikram eder. Ama bütün asker ayran içmesine ve kaplarını doldurmalarına rağmen ayran bir türlü bitmez. Gelenler bunu yaşlı kadının ermişliğine bağlarlar ve bir keramet olarak yorumlarlar. Yaşlı Türk kadını bir yandan ayranları askerlere ikram ederken bir yandan da şöyle der: - Doldurun yiğitlerim, doldurun Gazilerim, - Doldur Ana.. - Doldurun yavrularım.. - Ana dolu, Ana dolu.. Bu topraklar o gün bugündür Anadolu’dur. Kıyamete kadar da Anadolu olarak kalacaktır. Anadolu’nun bu ruh halini ona sağlayan Hoca Ahmet Yesevi, Hacı Bektaşî Veli, Yunus Emre ve Mevlâna gibi “Anadolu Müslümanları” dediğimiz büyük manevî dinamikler vardır. Anadolu Müslümanları; Hazreti Ali (ra) ve Ehl-i Beyt sevgisini, kardeşliği, eşitliği, hakça bölüşmeyi, sevgiyi, barışı, hoşgörüyü, her tür haksızlığa karşı olmayı, ilmi düşünmeyi ilke edinmiş bir hayat anlayışı olarak bu topraklarda kendini buldu.

 

HACI BAYRAM-I VELİ

Hacı Bayram-ı Velî, Müslüman Türk milletinin yetiştirdiği ve “ulu kişi” diye andığı insanlardan birisidir. Anadolu’nun göbeğinde, Ankara’da doğup büyümüş ve aldığı ciddi eğitim ile çevresine örnek olmuştur. Daha sonra “müderris” olarak Ankaralılara hizmetler vermiş, etkileri günümüze uzanan ve ismiyle anılan “Bayramiyye” tarikatının kurucusu olmuş bir manevi önderdir. Hacı Bayram-ı Velî Ankara’nın “sahibidir.” Bu eserde Hacı Bayram-ı Velî her yönüyle ele alınmıştır. O’nun manevi/dini duruşu; İmam-ı Azam Ebu Hanife, İmam-ı Maturudi, Hoca Ahmet Yesevi, Hacı Bektaş-ı Velî çizgisindeki çok önemli bir halkadır. Hacı Bayram, doğru İslam’ı, Kur’an İslam’ını ve “Ben güzel ahlakı tamamlamak için dünyaya geldim” diyen Hazreti Muhammed’in sünnetini arı duru Türkçesi ile anlatan, öğrencilerine Arapça ve Farsçadan önemli eserleri çevirttiren bir manevi önderdir. Hacı Bektaş-ı Velî’nin, “eline (iline/devletine), beline (sınırlarına/vatanına), diline (Türkçene) sahip çık!” Düsturuna Anadolu’nun ortasında, Ankara’da ses vermiştir. Ruhu şad olsun. Hacı Bayramların bu topraklara ektikleri “kardeşlik, sevgi, birlik ve bütünlük” tohumları hep yeşersin, daima yaşasın.

 

HACI BEKTAŞ-I VELİ

Sadetli hünkârın nazar kıldığı, İlleri var Hacı Bektaşî Veli’nin. Horasan’dan sökün edip geldiği, Yolları var Hacı Bektaşî Veli’nin. Kulları var atlas giyer al giyer. Düldül atları var altın çul giyer. Dervişleri hırka giyer şal giyer. Şalları var Hacı Bektaşî Veli’nin. Bin bir ayet yazılıdır postunda, Yedi kıral yedi şah var destinde, Altın hilye örtüleri üstünde, La’lleri var Hacı Bektaşî Veli’nin. Dahi böyle sultan nerede olur. On sekiz bin âlem hem mevcut bilir. Kırk konaklık yerden kurbanı gelir. Malları var Hacı Bektaşî Veli’nin. Veli’m eyder cünbüş verir cüş verir. Yine ay gün resiminde taş verir. On’ki imam yollarına baş verir. Kulları var Hacı Bektaşî Veli’nin.

 

MEVLANA

Ey insan, ne tuhaf bir varlıksın sen. Zıtlıklar sende birleşmiş. Hayvan da melek de yerinde sabit ama sen bunları nefsinde cem etmiş, ten hayvanıyla can meleğini bir araya getirmişsin. Bu yüzden hem göğe mensupsun hem yere. Bu ikili yapını bil ve ona göre dikkatli davran. Ta ki tenin canına diş geçirmesin, kötülük iyiliğine baş eğdirmesin. Gökler dururken börtü böcek gibi toprağın altını vatan edinmeyesin. Mal ve para baştaki külâh gibidir. Külâha ise ancak kel olan ihtiyaç duyar. Başında sırma gibi saçı olan külâhı neylesin. Mal asa gibidir; asa ise topala ve yaşlıya yakışır. Ceylan gibi seken yiğide asa taşımak ardır. Hazine olmak hazineye sahip olmaktan elbette iyidir. O halde sen kendin hazine ol ki hazineler seni arasın. Dünya senden değerli değil, bırak o senin peşinde koşsun. Akıllı olmak her şeyi bilmek değil, bileni bulabilmektir. Nasıl ki hastanın da aklı kendi sahibini tedavi edemiyor ama onu alıp bir doktora kadar götürüyor. Tedavi etmek doktorun işidir, ama her hasta doktorun yolunu bulmayı da beceremez. O halde sen doktor değilsen de doktorunu bulacak kadar bir akıllılık göster. -MEVLANA CELALEDDİN RUMİ-

 

YUNUS EMRE ŞİİRLERİ

Anadolu’nun Türk ülkesi haline gelmesi Anadolu Selçuklu Hükümdarı Alâeddin Keykubat döneminde başlar. Rivayetlere göre Selçuklu askerleri sınırda bulunan bir Rum kalesini fethetmek üzere yol üzerindeki bir köye uğrar. Burada, yıllar önce gelip yerleşmiş kadın erenlerden biri Türk askerlerini sevinçle karşılar ve kendilerine ayran ikram eder. Ama bütün asker ayran içmesine ve kaplarını doldurmalarına rağmen ayran bir türlü bitmez. Gelenler bunu yaşlı kadının ermişliğine bağlarlar ve bir keramet olarak yorumlarlar. Yaşlı Türk kadını bir yandan ayranları askerlere ikram ederken bir yandan da şöyle der: - Doldurun yiğitlerim, doldurun Gazilerim, - Doldur Ana.. - Doldurun yavrularım.. - Ana dolu, Ana dolu.. Bu topraklar o gün bugündür Anadolu’dur. Kıyamete kadar da Anadolu olarak kalacaktır. Anadolu’nun bu ruh halini ona sağlayan Hoca Ahmet Yesevi, Hacı Bektaşî Veli, Yunus Emre ve Mevlâna gibi “Anadolu Müslümanları” dediğimiz büyük manevî dinamikler vardır. Anadolu Müslümanları; Hazreti Ali (ra) ve Ehl-i Beyt sevgisini, kardeşliği, eşitliği, hakça bölüşmeyi, sevgiyi, barışı, hoşgörüyü, her tür haksızlığa karşı olmayı, ilmi düşünmeyi ilke edinmiş bir hayat anlayışı olarak bu topraklarda kendini buldu. Anadolu Müslümanlarının öncülerini dört kitap olarak tasarladık. Ahmet Yesevi, Hacı Bektaşî Veli, Yunus Emre ve Mevlâna’yı bir kez de insanımıza biz anlatalım istedik.

 

 

  • Açıklama
    • TÜRKLER VE İSLAMİYET

      Uzun ve geniş coğrafyaya yayılan hâkimiyet süresince çok değişik kültür ve medeniyetlerle karşılaşan Türk milleti kendi geleneksel değerlerini koruyarak kültür alışverişinden çekinmemiştir. Farklı coğrafyalara göç ve iskan eğer güçlü bir nüfus akışı ile desteklenmişse Türkçe ve Türk kimliği korunmuş Türk kültürü yaşatılmış çağlardan çağlara aktarılmıştır.

      Başlangıçta geleneksel Türk dini olarak adlandırılan "Gök Tanrı" inancına mensup olan kendilerine özgü bir "evren" ve "dünya" tasavvuru ve "yaratılış" inancı bulunan Türkler kısmi veya genel ölçekte başka dinlere inanç sistemlerine de girmişlerdir. Türkler üzerinde etkili olan dinler genellikle "evrensel" dinlerdir.

      Bu eserde Türklerin geleneksel din anlayışlarını ve etkileştikleri evrensel dinleri inceledikten sonra İslamiyet'e giriş konusu ele alınmıştır. Daha çok kültür tarihi bakış açısıyla konuya yaklaşılmış İslamiyet'e girişimiz günümüze ulaşan derin sonuçları olan büyük bir kültür değişimini de beraberinde getirdiği için ilk Müslüman Türk devletleri siyasi tarihi ve kültürleriyle ele alınmıştır. Sonraki süreç özellikle Osmanlı dönemindeki dini hayat din-devlet din-toplum ilişkileri bakımından Cumhuriyet'e uzanan bir derinlikte incelenmiştir. Modernleşme dönemi fikir hareketleri Batı'daki gelişmelerin etkileri birlikte değerlendirilmiştir.

       

      AHMET YESEVİ

      Anadolu’nun Türk ülkesi haline gelmesi Anadolu Selçuklu Hükümdarı Alâeddin Keykubat döneminde başlar. Rivayetlere göre Selçuklu askerleri sınırda bulunan bir Rum kalesini fethetmek üzere yol üzerindeki bir köye uğrar. Burada, yıllar önce gelip yerleşmiş kadın erenlerden biri Türk askerlerini sevinçle karşılar ve kendilerine ayran ikram eder. Ama bütün asker ayran içmesine ve kaplarını doldurmalarına rağmen ayran bir türlü bitmez. Gelenler bunu yaşlı kadının ermişliğine bağlarlar ve bir keramet olarak yorumlarlar. Yaşlı Türk kadını bir yandan ayranları askerlere ikram ederken bir yandan da şöyle der: - Doldurun yiğitlerim, doldurun Gazilerim, - Doldur Ana.. - Doldurun yavrularım.. - Ana dolu, Ana dolu.. Bu topraklar o gün bugündür Anadolu’dur. Kıyamete kadar da Anadolu olarak kalacaktır. Anadolu’nun bu ruh halini ona sağlayan Hoca Ahmet Yesevi, Hacı Bektaşî Veli, Yunus Emre ve Mevlâna gibi “Anadolu Müslümanları” dediğimiz büyük manevî dinamikler vardır. Anadolu Müslümanları; Hazreti Ali (ra) ve Ehl-i Beyt sevgisini, kardeşliği, eşitliği, hakça bölüşmeyi, sevgiyi, barışı, hoşgörüyü, her tür haksızlığa karşı olmayı, ilmi düşünmeyi ilke edinmiş bir hayat anlayışı olarak bu topraklarda kendini buldu.

       

      HACI BAYRAM-I VELİ

      Hacı Bayram-ı Velî, Müslüman Türk milletinin yetiştirdiği ve “ulu kişi” diye andığı insanlardan birisidir. Anadolu’nun göbeğinde, Ankara’da doğup büyümüş ve aldığı ciddi eğitim ile çevresine örnek olmuştur. Daha sonra “müderris” olarak Ankaralılara hizmetler vermiş, etkileri günümüze uzanan ve ismiyle anılan “Bayramiyye” tarikatının kurucusu olmuş bir manevi önderdir. Hacı Bayram-ı Velî Ankara’nın “sahibidir.” Bu eserde Hacı Bayram-ı Velî her yönüyle ele alınmıştır. O’nun manevi/dini duruşu; İmam-ı Azam Ebu Hanife, İmam-ı Maturudi, Hoca Ahmet Yesevi, Hacı Bektaş-ı Velî çizgisindeki çok önemli bir halkadır. Hacı Bayram, doğru İslam’ı, Kur’an İslam’ını ve “Ben güzel ahlakı tamamlamak için dünyaya geldim” diyen Hazreti Muhammed’in sünnetini arı duru Türkçesi ile anlatan, öğrencilerine Arapça ve Farsçadan önemli eserleri çevirttiren bir manevi önderdir. Hacı Bektaş-ı Velî’nin, “eline (iline/devletine), beline (sınırlarına/vatanına), diline (Türkçene) sahip çık!” Düsturuna Anadolu’nun ortasında, Ankara’da ses vermiştir. Ruhu şad olsun. Hacı Bayramların bu topraklara ektikleri “kardeşlik, sevgi, birlik ve bütünlük” tohumları hep yeşersin, daima yaşasın.

       

      HACI BEKTAŞ-I VELİ

      Sadetli hünkârın nazar kıldığı, İlleri var Hacı Bektaşî Veli’nin. Horasan’dan sökün edip geldiği, Yolları var Hacı Bektaşî Veli’nin. Kulları var atlas giyer al giyer. Düldül atları var altın çul giyer. Dervişleri hırka giyer şal giyer. Şalları var Hacı Bektaşî Veli’nin. Bin bir ayet yazılıdır postunda, Yedi kıral yedi şah var destinde, Altın hilye örtüleri üstünde, La’lleri var Hacı Bektaşî Veli’nin. Dahi böyle sultan nerede olur. On sekiz bin âlem hem mevcut bilir. Kırk konaklık yerden kurbanı gelir. Malları var Hacı Bektaşî Veli’nin. Veli’m eyder cünbüş verir cüş verir. Yine ay gün resiminde taş verir. On’ki imam yollarına baş verir. Kulları var Hacı Bektaşî Veli’nin.

       

      MEVLANA

      Ey insan, ne tuhaf bir varlıksın sen. Zıtlıklar sende birleşmiş. Hayvan da melek de yerinde sabit ama sen bunları nefsinde cem etmiş, ten hayvanıyla can meleğini bir araya getirmişsin. Bu yüzden hem göğe mensupsun hem yere. Bu ikili yapını bil ve ona göre dikkatli davran. Ta ki tenin canına diş geçirmesin, kötülük iyiliğine baş eğdirmesin. Gökler dururken börtü böcek gibi toprağın altını vatan edinmeyesin. Mal ve para baştaki külâh gibidir. Külâha ise ancak kel olan ihtiyaç duyar. Başında sırma gibi saçı olan külâhı neylesin. Mal asa gibidir; asa ise topala ve yaşlıya yakışır. Ceylan gibi seken yiğide asa taşımak ardır. Hazine olmak hazineye sahip olmaktan elbette iyidir. O halde sen kendin hazine ol ki hazineler seni arasın. Dünya senden değerli değil, bırak o senin peşinde koşsun. Akıllı olmak her şeyi bilmek değil, bileni bulabilmektir. Nasıl ki hastanın da aklı kendi sahibini tedavi edemiyor ama onu alıp bir doktora kadar götürüyor. Tedavi etmek doktorun işidir, ama her hasta doktorun yolunu bulmayı da beceremez. O halde sen doktor değilsen de doktorunu bulacak kadar bir akıllılık göster. -MEVLANA CELALEDDİN RUMİ-

       

      YUNUS EMRE ŞİİRLERİ

      Anadolu’nun Türk ülkesi haline gelmesi Anadolu Selçuklu Hükümdarı Alâeddin Keykubat döneminde başlar. Rivayetlere göre Selçuklu askerleri sınırda bulunan bir Rum kalesini fethetmek üzere yol üzerindeki bir köye uğrar. Burada, yıllar önce gelip yerleşmiş kadın erenlerden biri Türk askerlerini sevinçle karşılar ve kendilerine ayran ikram eder. Ama bütün asker ayran içmesine ve kaplarını doldurmalarına rağmen ayran bir türlü bitmez. Gelenler bunu yaşlı kadının ermişliğine bağlarlar ve bir keramet olarak yorumlarlar. Yaşlı Türk kadını bir yandan ayranları askerlere ikram ederken bir yandan da şöyle der: - Doldurun yiğitlerim, doldurun Gazilerim, - Doldur Ana.. - Doldurun yavrularım.. - Ana dolu, Ana dolu.. Bu topraklar o gün bugündür Anadolu’dur. Kıyamete kadar da Anadolu olarak kalacaktır. Anadolu’nun bu ruh halini ona sağlayan Hoca Ahmet Yesevi, Hacı Bektaşî Veli, Yunus Emre ve Mevlâna gibi “Anadolu Müslümanları” dediğimiz büyük manevî dinamikler vardır. Anadolu Müslümanları; Hazreti Ali (ra) ve Ehl-i Beyt sevgisini, kardeşliği, eşitliği, hakça bölüşmeyi, sevgiyi, barışı, hoşgörüyü, her tür haksızlığa karşı olmayı, ilmi düşünmeyi ilke edinmiş bir hayat anlayışı olarak bu topraklarda kendini buldu. Anadolu Müslümanlarının öncülerini dört kitap olarak tasarladık. Ahmet Yesevi, Hacı Bektaşî Veli, Yunus Emre ve Mevlâna’yı bir kez de insanımıza biz anlatalım istedik.

       

       

  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      24,00   
      24,00   
      2
      12,48   
      24,96   
      3
      8,48   
      25,44   
      6
      4,32   
      25,92   
      9
      2,93   
      26,40   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      24,00   
      24,00   
      2
      12,48   
      24,96   
      3
      8,48   
      25,44   
      6
      4,32   
      25,92   
      9
      2,93   
      26,40   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      24,00   
      24,00   
      2
      12,48   
      24,96   
      3
      8,48   
      25,44   
      6
      4,32   
      25,92   
      9
      2,93   
      26,40   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      24,00   
      24,00   
      2
      12,48   
      24,96   
      3
      8,48   
      25,44   
      6
      4,32   
      25,92   
      9
      2,93   
      26,40   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      24,00   
      24,00   
      2
      12,48   
      24,96   
      3
      8,48   
      25,44   
      6
      4,32   
      25,92   
      9
      2,93   
      26,40   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      24,00   
      24,00   
      2
      12,48   
      24,96   
      3
      8,48   
      25,44   
      6
      4,32   
      25,92   
      9
      2,93   
      26,40   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      24,00   
      24,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yayınevinin Diğer Kitapları
  • Yazarın Diğer Kitapları
Kapat