Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Küskün Mızıka - Halkkitabevi

Küskün Mızıka

Stok Kodu
9786055958251
Boyut
14x20
Sayfa Sayısı
80
Basım Tarihi
2013
Resimleyen
681a8ee9d0ee4c37aa1db6c58e32f842
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
25,00TL
%25 İNDİRİM
18,75TL
Taksitli fiyat : 9 x 2,29TL
Stokta var
9786055958251
476730
Küskün Mızıka
Küskün Mızıka
18.75

Aylin Yıldız'ın şiir dosyası elimde. Çoğunu daha önce okumuştum. Topluca değerlendirirken şairin dünyasında yolculuğa çıktım. Şunu apaçık söylemeliyim. Bu dünyayı sevdim. Bu dünyada neler var. Şimdi ona bakalım.

Küskün Mızıka'da insan doğayla içiçe deviniyor. Bir çocuklayaprağın kımıldanaşı yanyana geliyor sözgelimi. Yaşlıca bir kadının bembeyaz saçlarında bahar güneşinin ışıkları parıldıyor. Pembe çiçeklerin sarmaş dolaş dalları sevgililerin tutkuyla sarılışıyla benzeştiriliyor.

Apaçık söyler Aylin Yıldız. "Küçük, yalın, mutlu yaprakların / Sıcaklıkları yayılıyor odamın her yanına / Herkes değil / Yaşamıanlamak isteyenler / Duyumsayabilir onların sıcaklıklarını.

Güneş'le konuşuyor şair. Öğlene doğru ilerlerken zaman / Göremiyorum gökyüzünde seni / Belli ki yağmurla yüklü kara bulutlar kıskanmış olmalı/ Sıcaklığını paylaşmanı benimle." derken güneş anlam değiştiriyor. Güneş kavuşulmak istenen aydınlığa dönüşüyor.

"Üzerine düşünerek / şiirler yazarak / Sıcaklığının değdiği / Doğadaki her türle / Her nesne üzerine / Koşmaktayım sana / Zihnimde en güzel duygular / İçimde soluya soluya büyüyen / Rodrigo'nun Concierto de Aranjuez'i" coşkuyla ulaşılması düşlenen bir yaşam yolculuğudur. Güneş geleceğin çağrılmasıdır. Güneşle koşma isteği yaşam yolunu belirleme tutkusunu anlatır. Doğa, şairin nesnesidir.

İşçi Hatice'nin şiirini yazarken de onun yaşamını canlandıraraksöyler sözünü. Güneş, ay ve karanlık buluşurlar şiirde. "Karanlığısever Hatice / Güneşin battığı / Ayın yavaş yavaş kendini / Gösterdiği saatleri / Karanlığı bekler Hatice/ Elinin altındaki / Gürültülü makineden kurtulmayı / Kendini eve atıp / O gıcırdayan somyanın üstüne uzanıp / Ağrısını dindirmeyi boynunun, belinin / Karanlığı sever Hatice / Karanlıkta kurar düşlerini / Sonra uykuya dalar / Yarım kalır düşleri de yaşamı gibi". Hatice, düşlerini ancak karanlıkta kurabilir. Sabahtan akşama dek çalışan Hatice ancak dinlenirken kendine dönebilir. Zamanı kendinin değildir.

Küskün Mızıka'da beton, kum, fındığın içindeki kurtçuk, sanattaşlayıcılarınca yıkılan heykel, betona kuma bulanmış işçi giysileri, Pozantı'daki insan yiyicilerin ellerindeki çocuk dile gelir. Filozoflar da şiirlerinde soluk alır. Hapishanedeki yangında ölenler için 'Comayagua'dan seslenen Gitar'ı yazmıştır Aylin Yıldız. İlle de yakınında olan bitenlerle ilgilenmesi gerekmez. Aylin Yıldız'ın dünyasına giren her konu şiirinde yerini alıyor. Aylin Yıldız'ın coşkun seslenişi lirik bir şiirin ardına düşeceğini gösteriyor.

Küskün Mızıka'da lirik anlatım ben diliyle dışlaşıyor. Sözgelimi"Kendimin kılmak istiyorum bahar seni" diyor. "Hiç doymamış birçocuğum güneyin kuru topraklarında" ya da "İsyanını hüznüne gizlemiş bir mızıkanın ezgisini duyuyordum" diyor. Şiirlerini okurken Türkiye'de olagelenler gözünüzün önünden geçiyor. Şairin etkilendiklerini somut olarak görebiliyorsunuz. "Sınır boylarında bombalanan kaçakçıların kanı damlıyor / Dizelerime mazot kokusu, tütün kokusu / Yanık et kokusu siniyor" derken de lirik anlatımın sürdüğü görülür.

Mardin ezgisinden Gana'lı Salomon'a, Comayagua'da Seslenen Gitar'dan, Pozantı'daki çocuğa, Pozantı'daki çocuktan Güney Afrika'da Toyi Toyi dansına insan konuşur şiirlerinde.

Aylin Yıldız şiir yolculuğunun ilk durağında geniş bir anlam bütünlüğünden sesleniyor. Bu sesleniş, insanı yaşamıyla birlikte kavrayan gerçekçi bir gözlem gücünü gösterir bize. Aylin Yıldız'ın gözlem gücü insan adına konuşmayı sürdürmelidir. Şiir okurunun şairden beklentisi de budur. Konuşan sözcükler...

-Berrin Taş-, Kasım 2012, Taksim

  • Açıklama
    • Aylin Yıldız'ın şiir dosyası elimde. Çoğunu daha önce okumuştum. Topluca değerlendirirken şairin dünyasında yolculuğa çıktım. Şunu apaçık söylemeliyim. Bu dünyayı sevdim. Bu dünyada neler var. Şimdi ona bakalım.

      Küskün Mızıka'da insan doğayla içiçe deviniyor. Bir çocuklayaprağın kımıldanaşı yanyana geliyor sözgelimi. Yaşlıca bir kadının bembeyaz saçlarında bahar güneşinin ışıkları parıldıyor. Pembe çiçeklerin sarmaş dolaş dalları sevgililerin tutkuyla sarılışıyla benzeştiriliyor.

      Apaçık söyler Aylin Yıldız. "Küçük, yalın, mutlu yaprakların / Sıcaklıkları yayılıyor odamın her yanına / Herkes değil / Yaşamıanlamak isteyenler / Duyumsayabilir onların sıcaklıklarını.

      Güneş'le konuşuyor şair. Öğlene doğru ilerlerken zaman / Göremiyorum gökyüzünde seni / Belli ki yağmurla yüklü kara bulutlar kıskanmış olmalı/ Sıcaklığını paylaşmanı benimle." derken güneş anlam değiştiriyor. Güneş kavuşulmak istenen aydınlığa dönüşüyor.

      "Üzerine düşünerek / şiirler yazarak / Sıcaklığının değdiği / Doğadaki her türle / Her nesne üzerine / Koşmaktayım sana / Zihnimde en güzel duygular / İçimde soluya soluya büyüyen / Rodrigo'nun Concierto de Aranjuez'i" coşkuyla ulaşılması düşlenen bir yaşam yolculuğudur. Güneş geleceğin çağrılmasıdır. Güneşle koşma isteği yaşam yolunu belirleme tutkusunu anlatır. Doğa, şairin nesnesidir.

      İşçi Hatice'nin şiirini yazarken de onun yaşamını canlandıraraksöyler sözünü. Güneş, ay ve karanlık buluşurlar şiirde. "Karanlığısever Hatice / Güneşin battığı / Ayın yavaş yavaş kendini / Gösterdiği saatleri / Karanlığı bekler Hatice/ Elinin altındaki / Gürültülü makineden kurtulmayı / Kendini eve atıp / O gıcırdayan somyanın üstüne uzanıp / Ağrısını dindirmeyi boynunun, belinin / Karanlığı sever Hatice / Karanlıkta kurar düşlerini / Sonra uykuya dalar / Yarım kalır düşleri de yaşamı gibi". Hatice, düşlerini ancak karanlıkta kurabilir. Sabahtan akşama dek çalışan Hatice ancak dinlenirken kendine dönebilir. Zamanı kendinin değildir.

      Küskün Mızıka'da beton, kum, fındığın içindeki kurtçuk, sanattaşlayıcılarınca yıkılan heykel, betona kuma bulanmış işçi giysileri, Pozantı'daki insan yiyicilerin ellerindeki çocuk dile gelir. Filozoflar da şiirlerinde soluk alır. Hapishanedeki yangında ölenler için 'Comayagua'dan seslenen Gitar'ı yazmıştır Aylin Yıldız. İlle de yakınında olan bitenlerle ilgilenmesi gerekmez. Aylin Yıldız'ın dünyasına giren her konu şiirinde yerini alıyor. Aylin Yıldız'ın coşkun seslenişi lirik bir şiirin ardına düşeceğini gösteriyor.

      Küskün Mızıka'da lirik anlatım ben diliyle dışlaşıyor. Sözgelimi"Kendimin kılmak istiyorum bahar seni" diyor. "Hiç doymamış birçocuğum güneyin kuru topraklarında" ya da "İsyanını hüznüne gizlemiş bir mızıkanın ezgisini duyuyordum" diyor. Şiirlerini okurken Türkiye'de olagelenler gözünüzün önünden geçiyor. Şairin etkilendiklerini somut olarak görebiliyorsunuz. "Sınır boylarında bombalanan kaçakçıların kanı damlıyor / Dizelerime mazot kokusu, tütün kokusu / Yanık et kokusu siniyor" derken de lirik anlatımın sürdüğü görülür.

      Mardin ezgisinden Gana'lı Salomon'a, Comayagua'da Seslenen Gitar'dan, Pozantı'daki çocuğa, Pozantı'daki çocuktan Güney Afrika'da Toyi Toyi dansına insan konuşur şiirlerinde.

      Aylin Yıldız şiir yolculuğunun ilk durağında geniş bir anlam bütünlüğünden sesleniyor. Bu sesleniş, insanı yaşamıyla birlikte kavrayan gerçekçi bir gözlem gücünü gösterir bize. Aylin Yıldız'ın gözlem gücü insan adına konuşmayı sürdürmelidir. Şiir okurunun şairden beklentisi de budur. Konuşan sözcükler...

      -Berrin Taş-, Kasım 2012, Taksim

      Format
      :
      Kitap
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      18,75   
      18,75   
      2
      9,75   
      19,50   
      3
      6,63   
      19,88   
      6
      3,38   
      20,25   
      9
      2,29   
      20,63   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      18,75   
      18,75   
      2
      9,75   
      19,50   
      3
      6,63   
      19,88   
      6
      3,38   
      20,25   
      9
      2,29   
      20,63   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      18,75   
      18,75   
      2
      9,75   
      19,50   
      3
      6,63   
      19,88   
      6
      3,38   
      20,25   
      9
      2,29   
      20,63   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      18,75   
      18,75   
      2
      9,75   
      19,50   
      3
      6,63   
      19,88   
      6
      3,38   
      20,25   
      9
      2,29   
      20,63   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      18,75   
      18,75   
      2
      9,75   
      19,50   
      3
      6,63   
      19,88   
      6
      3,38   
      20,25   
      9
      2,29   
      20,63   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      18,75   
      18,75   
      2
      9,75   
      19,50   
      3
      6,63   
      19,88   
      6
      3,38   
      20,25   
      9
      2,29   
      20,63   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      18,75   
      18,75   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yayınevinin Diğer Kitapları
Kapat