Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Felsefe Tarihi 3. Cilt - Halkkitabevi

Felsefe Tarihi 3. CiltOrtaçağ Felsefesi ve Modern Felsefe

Stok Kodu
9786052602928
Boyut
14x20
Sayfa Sayısı
480
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2021-03
Çeviren
Doğan Barış Kılınç
Resimleyen
7d243107a7fe47eeb8ada5cd53e6064c
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
430,00TL
%18 İNDİRİM
352,60TL
Taksitli fiyat : 9 x 43,10TL
Stokta var
9786052602928
802623
Felsefe Tarihi 3. Cilt
Felsefe Tarihi 3. Cilt Ortaçağ Felsefesi ve Modern Felsefe
352.60

Hegel’in Felsefe Tarihi’nin ilk iki cildinde, Çin ve Hint coğrafyasından başlayan düşüncenin hareketini Yeni Platoncular’a kadar takip etmiştik, Üçüncü Cilt ise Hıristiyanlık ilkesinden başlayarak bizi Hegel’in kendine kadar sürüklüyor. Açınımı içindeki felsefeye ait 2500 yıllık bu tinsel formlar dizgesi, “Tinlerin bu uzun korteji” aslında “tinlerin, asla çokluk olmayan tek krallığının” spekülatif bir tarihidir; Sonlu Özbilincin kendini Sonsuzda sınamasının, giderek dışsallaştırdığı bu sonsuzu yine kendine mal etmesinin sayısız denemesinden oluşur ve giderek içkinleşen Sonsuz sadece özbilincin bilgilenme sürecini değil aynı zamanda mutlakın, kendisinden yoksun olduğu realiteye kavuşmasını da imler. Bu yanıyla sonlu özbilincin dışarı yönlü her hareketi bir o kadar da içeri çekilmedir ki sonsuzu büyütme sonlunun ilişkisel bütünlüğünde derinleşme ve genişlemedir. O halde düşüncenin tarihinde formda her yetkinleşme ve eksiksizleşme öyle ki kendinde şeyin bir yitimi ve maddenin formla ilişkisinin giderek düşünceye açık hale gelmesi, nihayetinde özdeşlikleridir. Hegel’in hemen sonrasında materyalizm ve idealizmin ‘klasik karşıtlıklarına’ pirim vermeyen ve önüne ‘tarihsel’ ekini almak zorunda kalan her politikleşmiş kuram bu mirasın ardılı, Düşüncenin arzusunun yeni bir bilinçlilik formudur; keza kuram alanında politikanın sahnesi mistikleştirilmiş ve gizemlileştirilmiş şeyler arasındaki ilişkileri tarihsel bir başat uğrağın gölgesinde erişilebilirliğe açık kılmakla kurulur. Belki de denebilir ki politika, estetik, inanma ve felsefenin ardından özbilincin ilerleyen açınımının eksik halkasıdır.

Kapat