Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Fıkhu's Siyre (Ciltli) - Halkkitabevi

Fıkhu's Siyre (Ciltli)

Stok Kodu
9786055030261
Boyut
17x24
Sayfa Sayısı
488
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
7
Basım Tarihi
2024-03
Çeviren
Atik Aydın
Resimleyen
445f2cdb78444e4eaa53c844ea47b4c1
Kapak Türü
Ciltli
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
350,00TL
%28 İNDİRİM
252,00TL
Taksitli fiyat : 9 x 30,80TL
Stokta var
9786055030261
457783
Fıkhu's Siyre (Ciltli)
Fıkhu's Siyre (Ciltli)
252.00

«FIKHU'S-SİYRE», Siyretten çıkarılan Fıkıh demek olur. Bu bir ilim dalı ve yazı türüdür. Arap âleminde, özellikle Üniversitelerin Şeriat Fakültesi ve diğer bölümlerinde apayrı bir ders olarak takip edilir. Mesele, Resûlüllah'ın bizzat yaşadığı ve uyguladığı din ahkâmını süzüp çıkarmaktır. Bu, Onun kendi hayatında ve çevresindeki insanlar üzerindeki uygulamalarını anlatan bir disiplindir. Tabiatıyla bu uygulamalardan hükme varılırken, temeller Kur'ân-ı Kerîm'den alınır, ulemâ ve müfessirlerin de yorumlarına başvurulur.
Bu kitab böyle bir türdür. Türkiye'de ilk defa böyle bir kitab tercümesi yayınlanmaktadır. Telif olaraksa, tabiî hiç yoktur.
Konu ve Metod Olarak:
Dr. Said Ramazan'ın bu eseri türü içinde de bir üstünlüğe sahib ki; dili sade, üslûbu kolay, hükümleri emindir. Ehl-i Sünnet ve'l-Cemâat çerçevesinde, tavizsiz ve if ratsız; en doğru bilgiyi, en emîn irşadı vermeye çalışır. Çünkü müellif, ilmiye sınıfında, sayılı kişilerden olduğu gibi, babası Molla Ramazan vesilesiyle de «Bâtın ilmine» sahihtir.
Kitab, adından da anlaşılacağı üzere herşeyden önce, bir «Siyret-i Nebidir. Yâni, Resûlüllah'm hayatını anlatır. Dr. el-BütFnin bu eseri (Kendisinin de önsözünde belirttiği gibi) en mühim olayları özet olarak almış, onların yorumunu yapmıştır. Bu özet tarih, tamamen sahih nakillere dayanmaktadır. Başta Buhârî ve Müslim olmak üzere, sahih hadis kitabları; İbn-i İshâk, İbn-i Sa'd, İbn-i Hişâm v.b. gibi muteber siyer ve tabakat kitabları kaynaktır. Yorumlardan sonuca varırken de, en muteber tefsir kitablarıyla, büyük fukahânın içtihadları dayanaktır.
Hemen kaydedelim ki, müellif, Şafii mezhebine mensup olduğundan, o mezhebin görüşünü daha çok zikretmiştir. Ancak, sonuçlar genel çerçevede bulunmakta ve farklı olan öbür mezheb görüşleri de özellikle kaydedilmektedir.

Kapat