Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
İz Dergisi Sayı: 36 - Halkkitabevi

İz Dergisi Sayı: 36

Stok Kodu
3990000001151
Boyut
14x20
Sayfa Sayısı
112
Resimleyen
e0da93230a5e4fe9bdb2b85d72439e42
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
İngilizce Türkçe
65,00TL
%23 İNDİRİM
50,05TL
Taksitli fiyat : 9 x 6,12TL
Stokta var
3990000001151
682965
İz Dergisi Sayı: 36
İz Dergisi Sayı: 36
50.05

Altıncı yılın son sayısına İsveçli fotografçı Anders Petersen'le başlıyoruz. Gazeteci Jim Caspers'in tanımıyla, "Neredeyse hepsi şehirlerin eteklerinde veya gecenin karanlığında karşınıza çıkabilecek insanlar ve yerlerle olan kendi deneyimlerinin bir günlüğüymüş hissi uyandıran" karelerinin yer aldığı 20'den fazla yayımlanmış kitabı olan Petersen'le 'ötekilerin' arasında tedirgin olmadan dolaşacaksınız.

Magnum Photos üyesi Nikos Economopoulos'un Türkiye izlenimleri, aslında Balkan coğrafyasında yaptığı uzun yolculuktan bir kesiti içeriyor.

Economopoulos, fotoğraflarının hem biçiminde hem içeriğinde, çelişik duygularında, ortak kimliğin parçalarını, açık bir amaçla olmasa bile, biraraya getirmekteki ateşli ısrarında, hep "Balkan çelişkisi" olarak tanımladığı saplantılı bir durumun etkili olduğundan söz ediyor. (Economopoulos'un bu serisi "Balkanlarda" adıyla, Fotografevi Yayınları'ndan kitap olarak Mayıs 2007'de yayımlandı.)

Polonyalı fotoğrafçı Justyna Mielnikiewicz'in "Paylaşılan Kederler Parçalanmış Hatlar"ı yine bize yakın bir coğrafyadan, Kafkaslardan geçiyor. "Olağanüstü bu yerde, ne denli özenle incelesem de sonuçta hep elimde yanıtlardan çok soruların biriktiği, sürüp giden bir keşif," diyen Mielnikiewicz, 2002'de Tiflis'e yerleşerek Ermenistan, Azerbeycan ve Gürcistan ile Abhazya, Dağlık Karabağ ve Güney Osetya bölgelerini kapsayan uzun soluklu Güney Kafkasya projesine başlamış. Günümüzün kanayan bölgesinde geçen öykü, 2009'da Gürcistan ile Rusya arasındaki savaşın bitiminden bir yıl sonra tamamlanıyor.

Yine Magnum Photos'tan Martin Parr var sırada. Yazısında, "Soyluluk geleneğinin kurumsallaşmış ülkesi İngiltere'nin sokaklarında, bir antropolog gibi dolaşıyor, makinesini insanlara yöneltiyor ve her deklanşöre basışında, ayrıntılara bakıyor, bedeni irdeliyor, bedeni saran nesnelere dokunuyor," diyen Edward Ruch, Parr'ın, fotoğrafları yeniden keşif yapılacak metinler olarak inşa ettiğinin altını çiziyor.

Bir başka İngiltere fotoğrafçısı Simon Wheatley, objektifini yine İngiltere'ye ama bu kez "isyankâr" Lambeth Walk'a çeviriyor. Günümüzde 1970'lerde Viktorya döneminin altları dükkânlı sıra evlerinin yerine yapılmış yüksek apartman bloğunun gölgesinde kaybolmuş olan ve giderek yoksullaşan bu mahalle, Wheatley'in anlatımıyla, "Yukarıda yürüme yolları ve uzun, gizli koridorlarla ürkütücü suç labirentleri oluşmuş, gergin bir sessizlik, sidik kokuları ve duvar yazılarıyla bezeli" bir halde.

İtalyan Claudio Orlandi'nin fotoğrafları, tıpkı hareketin hızıyla mesafe ve uzamın bulanıklaşmasında olduğu gibi, "hem bulmanın hem yitirmenin yalnızlığında ışık izleri arasında tonlamalar eklemelerle ufuklara doğru akan buğulu yok oluşların tuttuğu yolu yakalıyor." Francesco Giulio Farachi'ye göre, bu, "Durgun yaşantımızda aracın penceresinden akıp giden dünyayı seyrederken duyulan nefes alıp verişin sesi."

Son olarak, Genç İz sayfalarımızda Fırat Aksoy'un, Ortaköy meydanına kurduğu aynalı sette gerçekleştirdiği projesi var. Aynanın fotoğraflardaki işlevi katman yaratmasının yanı sıra İspanyol ressam Diego Velázquez'in "Nedimeler" adlı eserine bir gönderme olduğunu söylüyor Aksoy: "Fotoğraf makinesi kayıt edebileceği alanın dışında, sağında solunda olan her şeyi kadrajın içine alıyor, bu sayede fotoğraflarda dairesel bir yapı kurmasını sağlıyor ve nesnenin kendini düzlemde yeniden çoğaltmasına neden oluyor."

Kapat