Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Korda'nın Objektifinden Che: Bir Portrenin Devrimle Başlayıp İkonla Bi

Korda'nın Objektifinden Che: Bir Portrenin Devrimle Başlayıp İkonla Biten Öyküsü

Stok Kodu
9786053990659
Boyut
22x27
Sayfa Sayısı
157
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2008-10
Çeviren
Aycan Tüylüoğlu
Resimleyen
b5ad7f626a8e4d02a9f420025bc0155e
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe
Orijinal Adı
Korda's Che: From Revolution To Lcon
390,00TL
%12 İNDİRİM
343,20TL
Taksitli fiyat : 9 x 41,95TL
Stokta var
9786053990659
512853
Korda'nın Objektifinden Che: Bir Portrenin Devrimle Başlayıp İkonla Biten Öyküsü
Korda'nın Objektifinden Che: Bir Portrenin Devrimle Başlayıp İkonla Biten Öyküsü
343.20

santralistanbul, Küba devriminin önemli aktörlerinden Ernesto Che Guevara'nın 1960 yılında Alberto Korda Díaz tarafından çekilen Guerrillero Heroico (Kahraman Gerilla) isimli portre fotoğrafının devrimsel içeriğinden çıkıp hızla üretilen ve çoğaltılan bir tüketim aracı haline gelmesini anlatan kapsamlı bir sergiye ev sahipliği yapıyor. 'Korda'nın Objektifinden Che: Bir Portrenin Devrimle Başlayıp İkonla Biten Öyküsü' başlıklı sergi, 9 Ekim 2008 - 4 Ocak 2009 tarihleri arasında santralistanbul'da ziyarete açık olacak. Küratörlüğünü Trisha Ziff'in üstlendiği ve Riverside Kaliforniya Üniversitesi'ne bağlı UCR/Kaliforniya Fotoğraf Müzesi tarafından düzenlenen sergi, otuzun üzerinde ülkede üretilmiş fotoğraf, afiş, film, ses, giysi ve eşyayı bir araya getiriyor. Çok çeşitli öğelerden oluşan bu koleksiyon, ünlü fotoğrafın devrim sırasında ortaya çıkışından günümüze uzanan çizgisini izliyor. Sergi, geçtiğimiz yıllarda, İngiltere'deki Victoria ve Albert Müzesi'nin yanı sıra, ABD, İtalya, İspanya, Hollanda ve Portekiz'in önde gelen müzelerinde ziyaretçilerle buluştu. Sergiyle aynı başlığı taşıyan ve çift dilli olarak yayıma hazırlanan Korda'nın Objektifinden Che: Bir Portrenin Devrimle Başlayıp İkonla Biten Öyküsü adlı kitap Korda'nın Che Guevara'nın ünlü fotoğrafını nasıl ve neden çektiğine ilişkin tarihsel arkaplanı aktarmanın yanı sıra Che'nin portresinin bir devrimcinin fotoğrafından toplumsal ve siyasi ideoloji ile yüklü ikonlaşmış bir görüntüye, ve ardından da oldukça ticari bir metaya dönüşümünün izlerini sürüyor. Küratör Trisha Ziff'in yanı sıra Wally Ollins, Bülent Somay, Rodrigo Frésan ve David Kunzle'ın makalelerinin yer aldığı kitapta fotoğraf tarihinin en çok kopyalanmış imgesi olarak kabul edilen bu ikon fotoğrafın farklı coğrafyalarda üretilmiş ve çeşitli mecralarda gerçekleştirilmiş yüzün üzerinde uyarlamasını bir arada görmek mümkün.

Kapat