Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Kuramsal Sinema Seti - Halkkitabevi

Kuramsal Sinema Seti

Stok Kodu
16152956638257
Baskı
1
Kağıt Türü
2. Hamur
16152956638257
801819
Kuramsal Sinema Seti
Kuramsal Sinema Seti
134.55

1- Film Okumaları 

Film dünyası yaşamın benzeridir. Evreni, insanı yansıtır, olgular arasında ilişkiler kurar, dünya görüşü ve yaşam biçimi sunar, hayatı okur. Bu okuyuşu önce yönetmen yapar ve film yoluyla başkalarına göstermek ister. Tıpkı sanatın her alanının üreticisi gibi. Filmin açtığı kapıdan giren seyirci yepyeni bir dünya ile karşılaşır ve kendisi de ayrı bir okuma yapar. Yorumlar, tahlil eder.

Bu kitap da sinemanın bir dil olarak kültürel işlevini anlamaya çalışırken; bir yandan da filmin kılavuzluğunda her detaydan farklı anlamlar çıkarma yolculuğunun keyfini göstermektedir. Film izlemenin çeşitli nedenleri vardır. Eğlenmek, öğrenmek ya da vakit geçirmek için olabilir. Nedeni ne olursa olsun filmi izlemeden önceki halimizle, sonraki halimiz arasında bir fark vardır. Anlatılan, tartışılan, derdini ifade eden filmin okunması, analizi ve eleştirisi ile yaşamın sorgulanması da mümkün hale gelmektedir.

Çalışmada yer alan makaleler ile tarihsel, tür, feminist, ideolojik, göstergebilimsel, toplumbilimsel ve auteur eleştiri gibi farklı eleştiri yöntemleri ile incelenen filmler ve yönetmenler aracılığı ile sinemanın anlaşılması konusunda okuyucuya keyifli bir keşif yolculuğu vaat edilmektedir.

 

2- Film Kurgusu-Tarihi Kuramı ve Tekniği

Sinema sanatı, doğası gereği içerisinde pek çok sanatı birden barındırır: Fotoğraf, edebiyat, müzik ve tiyatro. Ancak, sinemayı diğer tüm sanatlardan ayıran en önemli özelliği kurgudur. Pudovkin, kurgunun bir film yapımının en kritik ve yaratıcı aşaması ve aynı zamanda sinemasal gerçekliğin yaratıcı gücü olduğunu vurgular. Çekimlerin belirli bir amaç doğrultusunda sıralanışı ve düzenlenişi sinemasal anlamı oluşturarak aynı zamanda izleyici üzerinde de arzu edilen etkinin oluşmasını sağlar.

Film kurgusunun tarihsel evrimi aslen sinema tarihinin özüdür. Kurgu, sinemanın ilk yıllarından itibaren D.W Griffith ve Eisenstein gibi öncü sinemacıların etkisiyle büyük bir evrim geçirmiş ve sinemasal anlatım olanakları günümüzde sınırsız bir zenginliğe ulaşmıştır. Kurgunun tarihsel gelişimini kuramsal yaklaşımlarla birlikte ele alan ve temel kurgu tekniklerini görsel örneklerle açıklayan bu çalışma, sinema ve televizyon alanında eğitim gören öğrencilere olduğu kadar sinema meraklılarına da faydalı olmayı amaçlamaktadır.

3- Sinema Kültür İletişim Okumaları

Filmleri ve görsel kültüre ait iletişim mecralarını birer metin olarak ele alan ve disiplinlerarası bir çabayla içinde yaşadığımız hayatı daha iyi anlamaya ilişkin ip uçları veren bu kitap adeta bir kültür okuması yapmaktadır. Filmlerle felsefi bir çalışma yapmanın, etik ve estetik meselelerin toplumsal bağlamının, ideoloji-sinema ve medya ilişkisinin, gelenek ve modernlik tartışmasının, ölüm fenomeninin medya yansımalarının, masal geleneğinin sinemasal yansımalarının, yeni medyanın manipülatif bilgiselliğinin,  melodramatik ve arabesk yaşamların, yeni medya platformlarının yeni bir insan yarattığı sorunsalının tartışma mecrası olarak hazırlanan bu kitap; iletişim alanında olduğu kadar, sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinde de  yapılacak olan akademik çalışmalara katkıda bulunabilecek bir multidisipliner perspektif sunmaktadır.

4- Sinema Tarih Yazımı

Sinema öncesinde, ‘yeni’liğinin beraberinde getirdiği; sonrasında, yarattığı alanlarla insana ve topluma ilişkin neredeyse tüm kavramlara değen eşsiz bir yapı sunmaktadır. Tek bir inceleme alanı içinde değerlendirilip çözümlenemeyecek; dahası, ne kadar çok farklı açıdan bakılırsa bakılsın her an, dokunulmadan kalmış bir yanı bulunacakmış gibi görünen sinema geçmişinin anlaşılması, anlatılması, geleceğe aktarılması konularında da geniş bir araştırma alanı yaratmakta; sinema tarihyazımı da giderek daha karmaşık bir yola girmektedir.

Elinizdeki çalışma, sinema tarihyazımındaki değişimlerden yola çıkarak Türk sineması tarihyazımının dışarıda bıraktıklarını da içerebilecek ‘yeni sinema tarihyazımı’ yöntemi arayışındadır.

5- Görsel İmgelerin Kayıt Altı

Görsel İmgelerin Bilinçaltı adıyla çıkan bu kitabın ilham kaynağı; filmlerin, dizilerin, fotoğrafların kısaca hayatı giderek daha çok kuşatan görsel metinlerin içindeki gizli kodları çözümlemek ve bu yolla hayatı daha anlamlı kılmaktır. Bir başka ifadeyle ilham kaynağı; görsel imgelerin bilinçaltını bilince taşıyarak şifa bulmak ihtiyacıdır. Zira görsel metinler sadece görüntü değil, aynı zamanda bir dildir. İşte tam da bu noktada, görsel metinlerin bize ne söylediğini yorumlamada, göstergebilim ve psikanaliz temel referans alanları olarak karşımıza çıkmaktadır. Kelimeler, sesler, imajlar ve bunların farklı kompozisyonlarından oluşan sinematografik metinler; yaşanan hayatın bir izdüşümünden öte, unutulan geçmiş hayatların iz sürücüsüdür. Ve yine sinematografik metinler; tasavvur edilebilen potansiyel bir gelecek düşlemidir. O halde görsel imgelerin bilinçaltı, esasen yaratıcısı olan insanlığın bilinçaltının yansıması olarak ortaya çıkar. Bu kitap çalışmasıyla, psikanalizden ve göstergebilimden yararlanılarak görsel imgelerin bilinçaltı okunmaya çalışılmıştır. Yaşanan hayatın sorunlarına çözüm bulmak için belki de bu yolla şifa bulmak gerekmektedir. Bu kitabın başta iletişim ve sinema çalışmaları olmak üzere, sosyal bilimler alanındaki diğer disiplinlere de katkı sağlayacağını umud ediyoruz.

  • Açıklama
    • 1- Film Okumaları 

      Film dünyası yaşamın benzeridir. Evreni, insanı yansıtır, olgular arasında ilişkiler kurar, dünya görüşü ve yaşam biçimi sunar, hayatı okur. Bu okuyuşu önce yönetmen yapar ve film yoluyla başkalarına göstermek ister. Tıpkı sanatın her alanının üreticisi gibi. Filmin açtığı kapıdan giren seyirci yepyeni bir dünya ile karşılaşır ve kendisi de ayrı bir okuma yapar. Yorumlar, tahlil eder.

      Bu kitap da sinemanın bir dil olarak kültürel işlevini anlamaya çalışırken; bir yandan da filmin kılavuzluğunda her detaydan farklı anlamlar çıkarma yolculuğunun keyfini göstermektedir. Film izlemenin çeşitli nedenleri vardır. Eğlenmek, öğrenmek ya da vakit geçirmek için olabilir. Nedeni ne olursa olsun filmi izlemeden önceki halimizle, sonraki halimiz arasında bir fark vardır. Anlatılan, tartışılan, derdini ifade eden filmin okunması, analizi ve eleştirisi ile yaşamın sorgulanması da mümkün hale gelmektedir.

      Çalışmada yer alan makaleler ile tarihsel, tür, feminist, ideolojik, göstergebilimsel, toplumbilimsel ve auteur eleştiri gibi farklı eleştiri yöntemleri ile incelenen filmler ve yönetmenler aracılığı ile sinemanın anlaşılması konusunda okuyucuya keyifli bir keşif yolculuğu vaat edilmektedir.

       

      2- Film Kurgusu-Tarihi Kuramı ve Tekniği

      Sinema sanatı, doğası gereği içerisinde pek çok sanatı birden barındırır: Fotoğraf, edebiyat, müzik ve tiyatro. Ancak, sinemayı diğer tüm sanatlardan ayıran en önemli özelliği kurgudur. Pudovkin, kurgunun bir film yapımının en kritik ve yaratıcı aşaması ve aynı zamanda sinemasal gerçekliğin yaratıcı gücü olduğunu vurgular. Çekimlerin belirli bir amaç doğrultusunda sıralanışı ve düzenlenişi sinemasal anlamı oluşturarak aynı zamanda izleyici üzerinde de arzu edilen etkinin oluşmasını sağlar.

      Film kurgusunun tarihsel evrimi aslen sinema tarihinin özüdür. Kurgu, sinemanın ilk yıllarından itibaren D.W Griffith ve Eisenstein gibi öncü sinemacıların etkisiyle büyük bir evrim geçirmiş ve sinemasal anlatım olanakları günümüzde sınırsız bir zenginliğe ulaşmıştır. Kurgunun tarihsel gelişimini kuramsal yaklaşımlarla birlikte ele alan ve temel kurgu tekniklerini görsel örneklerle açıklayan bu çalışma, sinema ve televizyon alanında eğitim gören öğrencilere olduğu kadar sinema meraklılarına da faydalı olmayı amaçlamaktadır.

      3- Sinema Kültür İletişim Okumaları

      Filmleri ve görsel kültüre ait iletişim mecralarını birer metin olarak ele alan ve disiplinlerarası bir çabayla içinde yaşadığımız hayatı daha iyi anlamaya ilişkin ip uçları veren bu kitap adeta bir kültür okuması yapmaktadır. Filmlerle felsefi bir çalışma yapmanın, etik ve estetik meselelerin toplumsal bağlamının, ideoloji-sinema ve medya ilişkisinin, gelenek ve modernlik tartışmasının, ölüm fenomeninin medya yansımalarının, masal geleneğinin sinemasal yansımalarının, yeni medyanın manipülatif bilgiselliğinin,  melodramatik ve arabesk yaşamların, yeni medya platformlarının yeni bir insan yarattığı sorunsalının tartışma mecrası olarak hazırlanan bu kitap; iletişim alanında olduğu kadar, sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinde de  yapılacak olan akademik çalışmalara katkıda bulunabilecek bir multidisipliner perspektif sunmaktadır.

      4- Sinema Tarih Yazımı

      Sinema öncesinde, ‘yeni’liğinin beraberinde getirdiği; sonrasında, yarattığı alanlarla insana ve topluma ilişkin neredeyse tüm kavramlara değen eşsiz bir yapı sunmaktadır. Tek bir inceleme alanı içinde değerlendirilip çözümlenemeyecek; dahası, ne kadar çok farklı açıdan bakılırsa bakılsın her an, dokunulmadan kalmış bir yanı bulunacakmış gibi görünen sinema geçmişinin anlaşılması, anlatılması, geleceğe aktarılması konularında da geniş bir araştırma alanı yaratmakta; sinema tarihyazımı da giderek daha karmaşık bir yola girmektedir.

      Elinizdeki çalışma, sinema tarihyazımındaki değişimlerden yola çıkarak Türk sineması tarihyazımının dışarıda bıraktıklarını da içerebilecek ‘yeni sinema tarihyazımı’ yöntemi arayışındadır.

      5- Görsel İmgelerin Kayıt Altı

      Görsel İmgelerin Bilinçaltı adıyla çıkan bu kitabın ilham kaynağı; filmlerin, dizilerin, fotoğrafların kısaca hayatı giderek daha çok kuşatan görsel metinlerin içindeki gizli kodları çözümlemek ve bu yolla hayatı daha anlamlı kılmaktır. Bir başka ifadeyle ilham kaynağı; görsel imgelerin bilinçaltını bilince taşıyarak şifa bulmak ihtiyacıdır. Zira görsel metinler sadece görüntü değil, aynı zamanda bir dildir. İşte tam da bu noktada, görsel metinlerin bize ne söylediğini yorumlamada, göstergebilim ve psikanaliz temel referans alanları olarak karşımıza çıkmaktadır. Kelimeler, sesler, imajlar ve bunların farklı kompozisyonlarından oluşan sinematografik metinler; yaşanan hayatın bir izdüşümünden öte, unutulan geçmiş hayatların iz sürücüsüdür. Ve yine sinematografik metinler; tasavvur edilebilen potansiyel bir gelecek düşlemidir. O halde görsel imgelerin bilinçaltı, esasen yaratıcısı olan insanlığın bilinçaltının yansıması olarak ortaya çıkar. Bu kitap çalışmasıyla, psikanalizden ve göstergebilimden yararlanılarak görsel imgelerin bilinçaltı okunmaya çalışılmıştır. Yaşanan hayatın sorunlarına çözüm bulmak için belki de bu yolla şifa bulmak gerekmektedir. Bu kitabın başta iletişim ve sinema çalışmaları olmak üzere, sosyal bilimler alanındaki diğer disiplinlere de katkı sağlayacağını umud ediyoruz.

      Dil
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      134,55   
      134,55   
      2
      69,97   
      139,93   
      3
      47,54   
      142,62   
      6
      24,22   
      145,31   
      9
      16,45   
      148,01   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      134,55   
      134,55   
      2
      69,97   
      139,93   
      3
      47,54   
      142,62   
      6
      24,22   
      145,31   
      9
      16,45   
      148,01   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      134,55   
      134,55   
      2
      69,97   
      139,93   
      3
      47,54   
      142,62   
      6
      24,22   
      145,31   
      9
      16,45   
      148,01   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      134,55   
      134,55   
      2
      69,97   
      139,93   
      3
      47,54   
      142,62   
      6
      24,22   
      145,31   
      9
      16,45   
      148,01   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      134,55   
      134,55   
      2
      69,97   
      139,93   
      3
      47,54   
      142,62   
      6
      24,22   
      145,31   
      9
      16,45   
      148,01   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      134,55   
      134,55   
      2
      69,97   
      139,93   
      3
      47,54   
      142,62   
      6
      24,22   
      145,31   
      9
      16,45   
      148,01   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      134,55   
      134,55   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yayınevinin Diğer Kitapları
Kapat