Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
On Sekiz Müfessirden Tedebbür Tefsiri (Ciltli) - Halkkitabevi

On Sekiz Müfessirden Tedebbür Tefsiri (Ciltli)

Stok Kodu
9786257948968
Boyut
17x24
Sayfa Sayısı
1648
Baskı
2
Basım Tarihi
2023-03
Kapak Türü
Ciltli
Kağıt Türü
2. Hamur
1.200,00TL
%5 İNDİRİM
1.140,00TL
Taksitli fiyat : 9 x 139,33TL
Stokta var
9786257948968
934497
On Sekiz Müfessirden Tedebbür Tefsiri (Ciltli)
On Sekiz Müfessirden Tedebbür Tefsiri (Ciltli)
1140.00

Kalp İçin, Tefekkür Ve Tedebbür Ederek Kur’ân Okumaktan Daha FaydalI Bir İlaç Yoktur. Bu Selefin VazgeçmediĞİ AlIşKanlIKlarINdan Biriydi. Hatta Zaman Zaman Bir Âyeti Sabaha Kadar Dönüp Dönüp OkurlardI.

Kur’ân HakkINda Tefekkür Etmek De İki Türlü Olur. Âyetin Üzerinde, Allah’IN Ne Murâd EttiĞNi Anlamak Üzere DüŞÜnmek, Allah’IN DüŞÜnme Neticesinde KullarININ Neler YapmasI StediĞNi Anlayabilmek.

Birincisi, Kur’ân’IN Delil BakIMINdan DüŞÜnülmesidir. Bu Da Dinlenilen Âyetlerin Tefekkür Edilmesi AnlamINa Gelir. İKincisi AçIK Deliller Üzerinde DüŞÜnmektir Ki, Bu Da Allah’IN Görülebilen Âyetleri Üzerinde Tefekkür Etmektir.

Bu Nedenle Allah, Kur’ân’I Nsanlar DüŞÜnsünler Ve Tefekkür Etsinler Diye İndirmiŞ, Bununla Amel Etmelerini İstemiŞ, Sadece Kuru Bir Okuma Yaparak Onun Gerçek Hakikatinden Yüz Çevirmelerini İstememiŞTir.

KulluĞUn Mertebelerine Yükselmek Ve Rabbine YaklaŞMak İsteyen Kimsenin, bu AmacIN GerçekleŞTirilmesi İçin Kur’ân-I Kerim’in İndirilmesindeki MaksadI Yerine Getirmesi Ve Sahih Nebevi Sünnete UymasI Gerekmektedir.  Bu Da Kur’ân Ve Sünneti Anlamak Ve Hz. Peygamber’in S.A.V.) Sünnetine Uyup, Amel Etmek İle Meydana Gelir: Ey Rasûlüm!) De Ki: Allah’I SeviyorsanIZ Bana Uyun Ki Allah Da Sizi Sevsin Ve GünahlarINIZI BaĞışLasIN. Çünkü Allah Çok BaĞışLayan Ve Merhamet Edendir.” (Âl-i İMran, 31)

Kur’ân-I Kerim’in ÖĞRenilmesindeki BeŞ Mertebenin AçIKlIğA KavuŞMasI AdINa Bir AraŞTIRma Ortaya Koyduk. Bu BeŞ Mertebe ŞÖyledir:

ŞTmek

Tilavet Etmek

Ezberlemek

DüŞÜnmek

Amel Etmek

Bugün Ümmet-i Muhammed Kur’ân-I Kerim’i Dinlemek, Okumak Ve Ezberlemek Sureti İle Rablerinin KitabINa YönelmiŞ, Kur’ân HaklarI Ve Medreseleri DüzenlemiŞ Ve Bu Hususta Büyük BaŞArI Elde EtmiŞTir. Ancak Bu BaŞArI İŞTme, Okuma Ve Ezberleme Mertebelerinde SINIRlI KalmIş, Üzerinde DüŞÜnme Ve Kendisi İle Amel Etme Derecesine Tam AnlamIYla UlaŞAmamIşTIR.

Böyle Bir ÇalIşMa HazIRlamamIN BaŞLICa Sebeplerinden Bir Tanesi De Kur’ân’IN DüŞÜnme Ve Amel Etme Mertebeleri İle AlakalI PratiĞE Dökülebilecek Bir Menhecin OlmayIşıDIR. Halbuki Bu Hususta Sahâbenin İzleri Takip Edilmeli, Kur’ân’I Telakki Etmede OnlarIN MetotlarI UygulanmalIDIR. Nitekim İBn Mes’ud R.A.) ŞÖyle DemiŞTir: Bizden Birisi On Âyet ÖĞRendiĞNde OnlarIN ManalarINI Yice Bilip TanIMadan Ve Amel Etmeden BaŞKa Bir Âyete Geçmezdi.”1

Bundan DolayI Kur’ân-I Kerim’in AnlaŞıLmasI Ve Onunla Amel Edilmesinin KolaylaŞMasI Çin Bu ÇalIşMa Fikri DoĞDu. Eser AynI Zamanda Bu Konuda İstekleri Ve HIRslarI Birbirinden FarklI Olan Kimselere Hitap Etmektedir.

DeĞErli Okuyucu KardeŞM! Yüce Allah’tan Bu Eser Vesilesiyle YazanI, OkuyanI, ÖĞReteni, ÖĞReneni FaydalI KILmasINI, RIZasINa Halis Eylemesini Niyaz Ederim.

Eserin HazIRlanmasI:

Eser, Ehli Sünnet Vel Cemaat Menhecine Uygun Olarak Kur’ân-I Kerim’in DüŞÜnülüp Amel Edilmesi Üzerine AlIşTIRmalar YapILmasI HakkINda AlanINda Tek, SaĞLam Kaynaklardan BeslenmiŞ KapsamlI Bir ÇalIşMadIR.

Mushâf’I Dört Ana BaŞLIK AltINda İncelemeyi Uygun Gördüm.

1. YapmIş OlduĞUm AlINtILar Ehli Sünnet Vel Cemaat KatINda İtimat Edilen Temel Tefsir KaynaklarINdan OluŞMaktadIR. Her Âyetin ŞErhinin Sonunda KitabIN İsmi Yerine Müellifin İsmini Belirttim.ÇalIşMamdaki Âyetlerin ŞErhi YaklaŞıK 15.000 Adet İçerisinden SeçilmiŞTir.Bu ŞErhlerin Bir Sayfa İçinde Bir Âyette Üçten Fazla OlmamasINa Dikkat Ettim.

2. Âyetler Üzerinde DüŞÜnmeye Kendini Adayan Kimseye YardIMcI OlmasI Çin Sorular GeliŞTirdim. 

3. Kur’ân Üzerinde Amel Etmeye AlIşKanlIK SaĞLanmasI Çin O Sayfadaki Âyetler İçinden Amel Etmeye Yönelik Üç Amel Seçtim Ve Her Amelin Sonunda Da ÇIKarIM YapILdIğı Âyeti Ekledim.

 4. Âyetlerden Dersler ÇIKarIP, Bu Dersleri Maddeler Halinde SIRaladIM.

 DüŞÜnmeye Sevk Eden AlINtILarda DayandIğıM Tefsir KitaplarI ŞUnlardIR:

▶ Camiu’l-beyan An Te’vili Âyi’l-kur’ân,  Taberî H. 110, Risale BaskISI, Beyrut 1420

▶ Mealimu’t-tenzil,  BeĞAvî H. 516,  Daru’t-taybe BaskISI, Riyad 1423

▶ El-muharreru’l-veciz, İBn Atiye H. 542, Dki BaskISI, Beyrut 1422

▶Zadü’l Mesir Fi İLmi’t Tefsir, Ebü’l-ferec İBn Cevzî H. 597.

▶ El-camiu Li Ahkamil Kur’ân, Kurtubî H. 656, Risale BaskISI, Beyrut 1427

▶Envâru’t-tenzîl Ve Esrâru’t-te’vîl, Beydâvî H. 685.

▶ El-camiu Li Kelami İBn Teymiyye Fi’t-tefsir, H. 728, Daru İBn Cevzi BaskISI, Demmam, 1432

▶ Et-teshil Li Ulumi’t-tenzil, İBn Cuzey, H. 742, Dki BaskISI, Beyrut, 1425

▶ Bedaiu’t-tefsir, İBn KayyIM, H. 751, Daru İBn Cevzi BaskISI, Demmam 1427

▶ Tefsiru’l-kur’âni’l-azim, İBn Kesir, H. 774, Daru Nedha BaskISI, Beyrut, 1417

▶ Nazmu’d-durer Fî Tenasubi’l-âyâti Ve’s-suver, Bukâî, H. 885, Dki BaskISI, Beyrut, 1415

▶ Fethu’l-kadir, ŞEvkanî, H. 1255, Daru’l-fikir BaskISI, Beyrut

1Taberî Tefsiri 1/44. Ahmet Şakir İsnadın Sahih Olduğunu Söylemiştir.

Rûhu’l-meâni Fi Tefsîri’l-kur’âni’l-azim Ve’s-seb’i’l-mesani, Âlûsî, H. 1270, Daru İHyai’t-turasi’l-arabi, Beyrut

Mehasinu’t-te’vîl, Muhammed Cemaluddîn Kâsimî, H. 1332, Muhammed Fuâd Abdulbaki, Daru İHyai’l-kütübi’l-arabiyye, Kahire

Teysîru’l-kerimi’r-rahman, Sa’dî, H. 1376, Mektebetü’r-rüŞD, Riyad, 1422

Edvâu’l-beyan, ŞNkITî, H. 1393, Daru’l-fikir, Beyrut, 1415

Et-tahrir Ve’t-tenvir, Muhammed Et-tahir İBn ÂŞÛr, H. 1394, Daru’t-tunusiyye BaskISI, Tunus, 1984

Eyseru’t-tefasir, Cezairi, H. 1424, Mektebetu’l-ulûmi Ve’l-hikem, Medine

Bu ÇalMamdaki AmacIM:

1. Allah’IN KitabINIŞÜnme Mertebesini İhya Etmek,

2.Allah’IN KitabI Le Amel Etme Mertebesini İhya Etmek,

3.Okullarda, Medreselerde, Üniversitelerde Ve ÇeŞTli Kurum Ve KuruluŞLarda Kur’ân İle Amel Etme Ve Kur’ân Üzerinde DüŞÜnme menheci Sunmak,

4. Kur’ân Üzerinde DüŞÜnme Meselesine Özel Örnek Ders GruplarI OluŞTurmada Pay Sahibi Olmak,

 5. Kur’ân İle İbadet Edenlere YardIMcI Olmak, Kur’ân’IŞÜnmenin Gayesinin Kur’ân İle Amel Etmek OlduĞUnu Vurgulamak, Kur’ân’I SaĞLam Bir ŞEkilde Ezberlemeye Ve KapalI Kalan Âyetlerin AnlaŞıLmasINa YardIMcI OlmaktIR.

Hamd B. Cem’ân El-anzî

  • Açıklama
    • Kalp İçin, Tefekkür Ve Tedebbür Ederek Kur’ân Okumaktan Daha FaydalI Bir İlaç Yoktur. Bu Selefin VazgeçmediĞİ AlIşKanlIKlarINdan Biriydi. Hatta Zaman Zaman Bir Âyeti Sabaha Kadar Dönüp Dönüp OkurlardI.

      Kur’ân HakkINda Tefekkür Etmek De İki Türlü Olur. Âyetin Üzerinde, Allah’IN Ne Murâd EttiĞNi Anlamak Üzere DüŞÜnmek, Allah’IN DüŞÜnme Neticesinde KullarININ Neler YapmasI StediĞNi Anlayabilmek.

      Birincisi, Kur’ân’IN Delil BakIMINdan DüŞÜnülmesidir. Bu Da Dinlenilen Âyetlerin Tefekkür Edilmesi AnlamINa Gelir. İKincisi AçIK Deliller Üzerinde DüŞÜnmektir Ki, Bu Da Allah’IN Görülebilen Âyetleri Üzerinde Tefekkür Etmektir.

      Bu Nedenle Allah, Kur’ân’I Nsanlar DüŞÜnsünler Ve Tefekkür Etsinler Diye İndirmiŞ, Bununla Amel Etmelerini İstemiŞ, Sadece Kuru Bir Okuma Yaparak Onun Gerçek Hakikatinden Yüz Çevirmelerini İstememiŞTir.

      KulluĞUn Mertebelerine Yükselmek Ve Rabbine YaklaŞMak İsteyen Kimsenin, bu AmacIN GerçekleŞTirilmesi İçin Kur’ân-I Kerim’in İndirilmesindeki MaksadI Yerine Getirmesi Ve Sahih Nebevi Sünnete UymasI Gerekmektedir.  Bu Da Kur’ân Ve Sünneti Anlamak Ve Hz. Peygamber’in S.A.V.) Sünnetine Uyup, Amel Etmek İle Meydana Gelir: Ey Rasûlüm!) De Ki: Allah’I SeviyorsanIZ Bana Uyun Ki Allah Da Sizi Sevsin Ve GünahlarINIZI BaĞışLasIN. Çünkü Allah Çok BaĞışLayan Ve Merhamet Edendir.” (Âl-i İMran, 31)

      Kur’ân-I Kerim’in ÖĞRenilmesindeki BeŞ Mertebenin AçIKlIğA KavuŞMasI AdINa Bir AraŞTIRma Ortaya Koyduk. Bu BeŞ Mertebe ŞÖyledir:

      ŞTmek

      Tilavet Etmek

      Ezberlemek

      DüŞÜnmek

      Amel Etmek

      Bugün Ümmet-i Muhammed Kur’ân-I Kerim’i Dinlemek, Okumak Ve Ezberlemek Sureti İle Rablerinin KitabINa YönelmiŞ, Kur’ân HaklarI Ve Medreseleri DüzenlemiŞ Ve Bu Hususta Büyük BaŞArI Elde EtmiŞTir. Ancak Bu BaŞArI İŞTme, Okuma Ve Ezberleme Mertebelerinde SINIRlI KalmIş, Üzerinde DüŞÜnme Ve Kendisi İle Amel Etme Derecesine Tam AnlamIYla UlaŞAmamIşTIR.

      Böyle Bir ÇalIşMa HazIRlamamIN BaŞLICa Sebeplerinden Bir Tanesi De Kur’ân’IN DüŞÜnme Ve Amel Etme Mertebeleri İle AlakalI PratiĞE Dökülebilecek Bir Menhecin OlmayIşıDIR. Halbuki Bu Hususta Sahâbenin İzleri Takip Edilmeli, Kur’ân’I Telakki Etmede OnlarIN MetotlarI UygulanmalIDIR. Nitekim İBn Mes’ud R.A.) ŞÖyle DemiŞTir: Bizden Birisi On Âyet ÖĞRendiĞNde OnlarIN ManalarINI Yice Bilip TanIMadan Ve Amel Etmeden BaŞKa Bir Âyete Geçmezdi.”1

      Bundan DolayI Kur’ân-I Kerim’in AnlaŞıLmasI Ve Onunla Amel Edilmesinin KolaylaŞMasI Çin Bu ÇalIşMa Fikri DoĞDu. Eser AynI Zamanda Bu Konuda İstekleri Ve HIRslarI Birbirinden FarklI Olan Kimselere Hitap Etmektedir.

      DeĞErli Okuyucu KardeŞM! Yüce Allah’tan Bu Eser Vesilesiyle YazanI, OkuyanI, ÖĞReteni, ÖĞReneni FaydalI KILmasINI, RIZasINa Halis Eylemesini Niyaz Ederim.

      Eserin HazIRlanmasI:

      Eser, Ehli Sünnet Vel Cemaat Menhecine Uygun Olarak Kur’ân-I Kerim’in DüŞÜnülüp Amel Edilmesi Üzerine AlIşTIRmalar YapILmasI HakkINda AlanINda Tek, SaĞLam Kaynaklardan BeslenmiŞ KapsamlI Bir ÇalIşMadIR.

      Mushâf’I Dört Ana BaŞLIK AltINda İncelemeyi Uygun Gördüm.

      1. YapmIş OlduĞUm AlINtILar Ehli Sünnet Vel Cemaat KatINda İtimat Edilen Temel Tefsir KaynaklarINdan OluŞMaktadIR. Her Âyetin ŞErhinin Sonunda KitabIN İsmi Yerine Müellifin İsmini Belirttim.ÇalIşMamdaki Âyetlerin ŞErhi YaklaŞıK 15.000 Adet İçerisinden SeçilmiŞTir.Bu ŞErhlerin Bir Sayfa İçinde Bir Âyette Üçten Fazla OlmamasINa Dikkat Ettim.

      2. Âyetler Üzerinde DüŞÜnmeye Kendini Adayan Kimseye YardIMcI OlmasI Çin Sorular GeliŞTirdim. 

      3. Kur’ân Üzerinde Amel Etmeye AlIşKanlIK SaĞLanmasI Çin O Sayfadaki Âyetler İçinden Amel Etmeye Yönelik Üç Amel Seçtim Ve Her Amelin Sonunda Da ÇIKarIM YapILdIğı Âyeti Ekledim.

       4. Âyetlerden Dersler ÇIKarIP, Bu Dersleri Maddeler Halinde SIRaladIM.

       DüŞÜnmeye Sevk Eden AlINtILarda DayandIğıM Tefsir KitaplarI ŞUnlardIR:

      ▶ Camiu’l-beyan An Te’vili Âyi’l-kur’ân,  Taberî H. 110, Risale BaskISI, Beyrut 1420

      ▶ Mealimu’t-tenzil,  BeĞAvî H. 516,  Daru’t-taybe BaskISI, Riyad 1423

      ▶ El-muharreru’l-veciz, İBn Atiye H. 542, Dki BaskISI, Beyrut 1422

      ▶Zadü’l Mesir Fi İLmi’t Tefsir, Ebü’l-ferec İBn Cevzî H. 597.

      ▶ El-camiu Li Ahkamil Kur’ân, Kurtubî H. 656, Risale BaskISI, Beyrut 1427

      ▶Envâru’t-tenzîl Ve Esrâru’t-te’vîl, Beydâvî H. 685.

      ▶ El-camiu Li Kelami İBn Teymiyye Fi’t-tefsir, H. 728, Daru İBn Cevzi BaskISI, Demmam, 1432

      ▶ Et-teshil Li Ulumi’t-tenzil, İBn Cuzey, H. 742, Dki BaskISI, Beyrut, 1425

      ▶ Bedaiu’t-tefsir, İBn KayyIM, H. 751, Daru İBn Cevzi BaskISI, Demmam 1427

      ▶ Tefsiru’l-kur’âni’l-azim, İBn Kesir, H. 774, Daru Nedha BaskISI, Beyrut, 1417

      ▶ Nazmu’d-durer Fî Tenasubi’l-âyâti Ve’s-suver, Bukâî, H. 885, Dki BaskISI, Beyrut, 1415

      ▶ Fethu’l-kadir, ŞEvkanî, H. 1255, Daru’l-fikir BaskISI, Beyrut

      1Taberî Tefsiri 1/44. Ahmet Şakir İsnadın Sahih Olduğunu Söylemiştir.

      Rûhu’l-meâni Fi Tefsîri’l-kur’âni’l-azim Ve’s-seb’i’l-mesani, Âlûsî, H. 1270, Daru İHyai’t-turasi’l-arabi, Beyrut

      Mehasinu’t-te’vîl, Muhammed Cemaluddîn Kâsimî, H. 1332, Muhammed Fuâd Abdulbaki, Daru İHyai’l-kütübi’l-arabiyye, Kahire

      Teysîru’l-kerimi’r-rahman, Sa’dî, H. 1376, Mektebetü’r-rüŞD, Riyad, 1422

      Edvâu’l-beyan, ŞNkITî, H. 1393, Daru’l-fikir, Beyrut, 1415

      Et-tahrir Ve’t-tenvir, Muhammed Et-tahir İBn ÂŞÛr, H. 1394, Daru’t-tunusiyye BaskISI, Tunus, 1984

      Eyseru’t-tefasir, Cezairi, H. 1424, Mektebetu’l-ulûmi Ve’l-hikem, Medine

      Bu ÇalMamdaki AmacIM:

      1. Allah’IN KitabINIŞÜnme Mertebesini İhya Etmek,

      2.Allah’IN KitabI Le Amel Etme Mertebesini İhya Etmek,

      3.Okullarda, Medreselerde, Üniversitelerde Ve ÇeŞTli Kurum Ve KuruluŞLarda Kur’ân İle Amel Etme Ve Kur’ân Üzerinde DüŞÜnme menheci Sunmak,

      4. Kur’ân Üzerinde DüŞÜnme Meselesine Özel Örnek Ders GruplarI OluŞTurmada Pay Sahibi Olmak,

       5. Kur’ân İle İbadet Edenlere YardIMcI Olmak, Kur’ân’IŞÜnmenin Gayesinin Kur’ân İle Amel Etmek OlduĞUnu Vurgulamak, Kur’ân’I SaĞLam Bir ŞEkilde Ezberlemeye Ve KapalI Kalan Âyetlerin AnlaŞıLmasINa YardIMcI OlmaktIR.

      Hamd B. Cem’ân El-anzî

  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      1.140,00   
      1.140,00   
      2
      592,80   
      1.185,60   
      3
      402,80   
      1.208,40   
      6
      205,20   
      1.231,20   
      9
      139,33   
      1.254,00   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      1.140,00   
      1.140,00   
      2
      592,80   
      1.185,60   
      3
      402,80   
      1.208,40   
      6
      205,20   
      1.231,20   
      9
      139,33   
      1.254,00   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      1.140,00   
      1.140,00   
      2
      592,80   
      1.185,60   
      3
      402,80   
      1.208,40   
      6
      205,20   
      1.231,20   
      9
      139,33   
      1.254,00   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      1.140,00   
      1.140,00   
      2
      592,80   
      1.185,60   
      3
      402,80   
      1.208,40   
      6
      205,20   
      1.231,20   
      9
      139,33   
      1.254,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      1.140,00   
      1.140,00   
      2
      592,80   
      1.185,60   
      3
      402,80   
      1.208,40   
      6
      205,20   
      1.231,20   
      9
      139,33   
      1.254,00   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      1.140,00   
      1.140,00   
      2
      592,80   
      1.185,60   
      3
      402,80   
      1.208,40   
      6
      205,20   
      1.231,20   
      9
      139,33   
      1.254,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      1.140,00   
      1.140,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yayınevinin Diğer Kitapları
Kapat