Tevhid Edep ve Marifet
Marifet ve ilim arasında bazı farklar vardır. Marifet insan için kullanılırken Allah'ın bilgisini ifade etmek üzere marifet kelimesi kullanılmaz. Bunun sebebi marifeti cehaletin öncelemiş olmasıdır. Tasavvufun gelişimiyle birlikte marifet ile bilgi ayrımı sufileri geleneksel din alimlerinden ayırt etmek üzere kullanılmıştır. Bunun başlıca sebebi marifet ile zevk ve hal arasındaki yakın irtibattır.
Zevk veya hal bilginin tarzı ve kesinliğiyle ilgili bir nitelemedir. İçselleştirilmiş bilgi için mârifet tabirini kullanmakla sûfîler öteki din âlimlerinden kendilerini ayırt etmişlerdir. Marifet bu anlamıyla bilgiden daha çok amel ve ahlâka yakın bir kavramdır. Sûfîler yeni bir bilgi kazanmak için tasavvufa yönelmez, onların meselesi idrak araçlarıyla kazanılmış bilginin "zevk yoluyla kesinleştirilmesinden ibarettir. Bu durumda önceki bilgi zanna karşılık gelirken "zevk yoluyla kesinleşen; bilgi mârifet veya gerçek bilgi adını kazanır. Elinizdeki eser Fütûhât-ı Mekkiyye'nin 8. cildinde bulunan 109-111. kısımlar ve 168-177. bölümleri içermektedir. İbnü'l-Arabi Fütuhat'ta geniş yer tutan mârifet ve edeb bahislerinin bazı bölümlerini burada ele almıştır.
- Açıklama
Marifet ve ilim arasında bazı farklar vardır. Marifet insan için kullanılırken Allah'ın bilgisini ifade etmek üzere marifet kelimesi kullanılmaz. Bunun sebebi marifeti cehaletin öncelemiş olmasıdır. Tasavvufun gelişimiyle birlikte marifet ile bilgi ayrımı sufileri geleneksel din alimlerinden ayırt etmek üzere kullanılmıştır. Bunun başlıca sebebi marifet ile zevk ve hal arasındaki yakın irtibattır.
Zevk veya hal bilginin tarzı ve kesinliğiyle ilgili bir nitelemedir. İçselleştirilmiş bilgi için mârifet tabirini kullanmakla sûfîler öteki din âlimlerinden kendilerini ayırt etmişlerdir. Marifet bu anlamıyla bilgiden daha çok amel ve ahlâka yakın bir kavramdır. Sûfîler yeni bir bilgi kazanmak için tasavvufa yönelmez, onların meselesi idrak araçlarıyla kazanılmış bilginin "zevk yoluyla kesinleştirilmesinden ibarettir. Bu durumda önceki bilgi zanna karşılık gelirken "zevk yoluyla kesinleşen; bilgi mârifet veya gerçek bilgi adını kazanır. Elinizdeki eser Fütûhât-ı Mekkiyye'nin 8. cildinde bulunan 109-111. kısımlar ve 168-177. bölümleri içermektedir. İbnü'l-Arabi Fütuhat'ta geniş yer tutan mârifet ve edeb bahislerinin bazı bölümlerini burada ele almıştır.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim118,75118,75261,75123,50341,96125,88621,38128,25914,51130,63Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim118,75118,75261,75123,50341,96125,88621,38128,25914,51130,63Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim118,75118,75261,75123,50341,96125,88621,38128,25914,51130,63Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim118,75118,75261,75123,50341,96125,88621,38128,25914,51130,63Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim118,75118,75261,75123,50341,96125,88621,38128,25914,51130,63World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim118,75118,75261,75123,50341,96125,88621,38128,25914,51130,63Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim118,75118,752--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları