Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Varlık Anlayışından Ahlaki Temellere İslam’da Ekoloji (Ciltli) - Halkk

Varlık Anlayışından Ahlaki Temellere İslam’da Ekoloji (Ciltli)

Stok Kodu
9786258386226
Boyut
13.5x21
Sayfa Sayısı
256
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
3
Basım Tarihi
2022-11
Resimleyen
470d6fe593d54fe2b3b5362b6e439447
Kapak Türü
Ciltli
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
70,00TL
%22 İNDİRİM
54,60TL
Taksitli fiyat : 9 x 6,67TL
Stokta var
9786258386226
711683
Varlık Anlayışından Ahlaki Temellere İslam’da Ekoloji (Ciltli)
Varlık Anlayışından Ahlaki Temellere İslam’da Ekoloji (Ciltli)
54.60

Doğal çevre, kelâm ilminin vesâilini oluşturur. Günümüzde insan yaşamına yönelik ciddi boyutta tehlike teşkil eden çevre sorunları, bu konuyu kelamî açıdan ele almayı gerektirmektedir. 

Kitapta İslam’ın doğal çevreye bakış açısı, seküler yaklaşımla da karşılaştırması yapılmak suretiyle, ayetler ve Müslüman ilim adamlarının yorumları ışığında ele alınmıştır. Çünkü dinlerin, felsefenin ve özellik-le de kelamın varlık ve değer, doğa ve hayatın anlamı, insan-doğa ilişkileri hakkındaki imalar içeren düzenlilik, gayelilik ve teodise gibi konulardaki birikimleri dikkate alınmaksızın çevre sorunlarının fikrî kaynaklarını anlama ve bir çevre ahlakı ortaya koyma çabaları eksik kalacaktır. 

Bu çalışmanın bir amacı da insanlığın içinde yaşadıkları vasatı yaşanamaz hâline getirmemek için doğadaki varlıklarla nasıl ilişki kurmaları gerektiğine ilişkin olarak İslam’ın ahlak anlayışını ortaya koymak, bu anlayışın dayandığı temelleri ve bu temellerin gerektirdi-ği ilkeleri tespite çalışmaktır. Bunun için günümüze değin insan-doğa ilişkilerini konu edinen çevre ahlakı konusunda kimi ilim adamları ve düşünürler tarafından ileri sürülen görüşleri ve çeşitli dinlerin ortaya koyduğu yaklaşımları ele almak ve değerlendirmek de bu amacın gerçekleşmesi için gerekli bir inceleme alanıdır.

«Çevre teolojisi; sosyal kelamın, “varoluş, gayelilik ve nizam açı-sından doğa”yı ve “çevre sorunlarının temel nedenleri dâhil olmak üzere insan-çevre ilişkileri”ni konu edinen bölümüdür. » s. 14.

Kapat