Biraz Mağrur Biraz Mağdur - Türk Sinemasında Kahramanlar
Türk sineması üzerine yapılan çalışmalarda üzerinde yeterince durulmamış konulardan biri, hiç şüphesiz, filmlerde öne çıkan kahramanlar, karakterler ve tipler. Sinemamızın mevcut birikimi bu filmleri günümüzden yeniden okumaya dönük iştiyakı/ihtiyacı da beraberinde getiriyor.
Bu minvalde kitaba konu ettiğimiz, sinemamızın ilk dönem örneklerinden günümüze uzanan filmler ve kahramanlar toplumun içinden geçtiği süreçlerle paralel ele alındı. Uzun yıllar yıldız sisteminin hakim olduğu sinemamızın öne çıkan simaları Hulusi Kentmen, Kadir İnanır, Müjde Ar, Hülya Koçyiğit, Kemal Sunal gibi isimlerin hangi açılardan halk tarafından teveccüh gördüğü ve zamanla onlara düşen rollerin nasıl bir dönüşüme uğradığı, içinde bulundukları politik, ekonomik, kültürel bağlam çerçevesinde değerlendirildi. Sinemamızdaki aydın karakteri, anne temsili, baba temsili, hasta erkek temsili, Kürt temsillerini analiz eden yazılara yer verildi. Türk melodramlarında güzelleşen çirkin kızlar ve sinemamızda öne çıkan bir kahraman olarak İstanbul’a ayrı başlıklar açıldı.
Biraz Mağrur Biraz Mağdur, bu istikamette üretilen çalışmalara katkı sağlamayı ve yeni araştırmalara mütevazı bir kaynak teşkil etmeyi hedefliyor.
- Açıklama
Türk sineması üzerine yapılan çalışmalarda üzerinde yeterince durulmamış konulardan biri, hiç şüphesiz, filmlerde öne çıkan kahramanlar, karakterler ve tipler. Sinemamızın mevcut birikimi bu filmleri günümüzden yeniden okumaya dönük iştiyakı/ihtiyacı da beraberinde getiriyor.
Bu minvalde kitaba konu ettiğimiz, sinemamızın ilk dönem örneklerinden günümüze uzanan filmler ve kahramanlar toplumun içinden geçtiği süreçlerle paralel ele alındı. Uzun yıllar yıldız sisteminin hakim olduğu sinemamızın öne çıkan simaları Hulusi Kentmen, Kadir İnanır, Müjde Ar, Hülya Koçyiğit, Kemal Sunal gibi isimlerin hangi açılardan halk tarafından teveccüh gördüğü ve zamanla onlara düşen rollerin nasıl bir dönüşüme uğradığı, içinde bulundukları politik, ekonomik, kültürel bağlam çerçevesinde değerlendirildi. Sinemamızdaki aydın karakteri, anne temsili, baba temsili, hasta erkek temsili, Kürt temsillerini analiz eden yazılara yer verildi. Türk melodramlarında güzelleşen çirkin kızlar ve sinemamızda öne çıkan bir kahraman olarak İstanbul’a ayrı başlıklar açıldı.
Biraz Mağrur Biraz Mağdur, bu istikamette üretilen çalışmalara katkı sağlamayı ve yeni araştırmalara mütevazı bir kaynak teşkil etmeyi hedefliyor.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim165,55165,55286,09172,17358,49175,48629,80178,79920,23182,11Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim165,55165,55286,09172,17358,49175,48629,80178,79920,23182,11Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim165,55165,55286,09172,17358,49175,48629,80178,79920,23182,11Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim165,55165,55286,09172,17358,49175,48629,80178,79920,23182,11Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim165,55165,55286,09172,17358,49175,48629,80178,79920,23182,11World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim165,55165,55286,09172,17358,49175,48629,80178,79920,23182,11Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim165,55165,552--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları