Gerçeğin ArdındanBir Antropoloğun Gözünden İki İslam Ülkesinin Son Kırk Yılı
Clifford Geertz, İslamiyet üzerine yaptığı incelemeler vesilesiyle Anglo-Sakson akademi dünyasında çok tanınmış bir isim.Antroplojinin üstadlarından sayılıyor. Gerçeğin Ardından, Geertz’in, İslamiyet’in çeşitli yerelliklerinde nasıl yaşandığını, tecrübe edildiğini, dönüştüğünü ele aldığı pek çok mukayeseli çalışmasından farklı bir eser. Bir bakıma, bütün bu çalışmalardan süzülen bir muhasebe. İslamiyet üzerine çalışan bir antropoloğun kendi bilimsel deneyimleri ve içinde yer aldığı disiplinle hesaplaşması. Batı’da sosyal bilimlerin üzerindeki halenin neleri örttüğüne dair bir sorgulama...Gerçeğin ardından, sadece "hikaye" değil ama "Yeni" antropolojinin, sosyalbilimsel vurguları "hikaye etmesinin" bir örneği demek belki daha doğru. Zira "bulgu" ve "bilgi"den yana da zengin bir kitap bu. Geertz’in, iki ayrı dönemini gözlediği Fas ve Endonezya’daki sosyal değişim hakkında, dolayısıyla İslam ve modernleşme deneyimi hakkında değerlendirmelerini içeriyor. Bununla birlikte, bilimin, bilginin, nesnelliğin, "doğru"nun/hakikatin, gerçeğin anlamı gibi, sosyal bilimlerin ontolojisiyle ilgili meselelere ilişkin tartışmaları da değiniyor.
- Açıklama
Clifford Geertz, İslamiyet üzerine yaptığı incelemeler vesilesiyle Anglo-Sakson akademi dünyasında çok tanınmış bir isim.Antroplojinin üstadlarından sayılıyor. Gerçeğin Ardından, Geertz’in, İslamiyet’in çeşitli yerelliklerinde nasıl yaşandığını, tecrübe edildiğini, dönüştüğünü ele aldığı pek çok mukayeseli çalışmasından farklı bir eser. Bir bakıma, bütün bu çalışmalardan süzülen bir muhasebe. İslamiyet üzerine çalışan bir antropoloğun kendi bilimsel deneyimleri ve içinde yer aldığı disiplinle hesaplaşması. Batı’da sosyal bilimlerin üzerindeki halenin neleri örttüğüne dair bir sorgulama...Gerçeğin ardından, sadece "hikaye" değil ama "Yeni" antropolojinin, sosyalbilimsel vurguları "hikaye etmesinin" bir örneği demek belki daha doğru. Zira "bulgu" ve "bilgi"den yana da zengin bir kitap bu. Geertz’in, iki ayrı dönemini gözlediği Fas ve Endonezya’daki sosyal değişim hakkında, dolayısıyla İslam ve modernleşme deneyimi hakkında değerlendirmelerini içeriyor. Bununla birlikte, bilimin, bilginin, nesnelliğin, "doğru"nun/hakikatin, gerçeğin anlamı gibi, sosyal bilimlerin ontolojisiyle ilgili meselelere ilişkin tartışmaları da değiniyor.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim44,0044,00222,8845,76315,5546,6467,9247,5295,3848,40Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim44,0044,00222,8845,76315,5546,6467,9247,5295,3848,40Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim44,0044,00222,8845,76315,5546,6467,9247,5295,3848,40Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim44,0044,00222,8845,76315,5546,6467,9247,5295,3848,40Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim44,0044,00222,8845,76315,5546,6467,9247,5295,3848,40World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim44,0044,00222,8845,76315,5546,6467,9247,5295,3848,40Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim44,0044,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları