Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Vezir Gambiti - Halkkitabevi

Vezir Gambiti

Stok Kodu
9786257737654
Boyut
14x21
Sayfa Sayısı
328
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
4
Basım Tarihi
2021-05
Çeviren
Kerem Sanatel
Resimleyen
a06005773fea46e5a24d1dd646f6e50b
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Orijinal Adı
The Queen’s Gambit
235,00TL
%30 İNDİRİM
164,50TL
Taksitli fiyat : 9 x 20,11TL
Stokta var
9786257737654
789854
Vezir Gambiti
Vezir Gambiti
164.50

“Nabokov'un Lujin Savunması ve Zweig'ın Satranç'ı gibi klasiklerin arasına Vezir Gambiti de katılıyor artık.”

–The Financial Times

Vezir Gambiti, feminizme, satranca, bağımlıklara dair hem bir yetişkinliğe adım romanı hem bir gerilim hikâyesi hem de bir spor macerası. Farklı türlere dokunan ve birçok konuya dair söyleyecek sözleri olan bu roman, bilimkurguyu da suç hikâyeleri kadar rahatlıkla yazabilen, çok yönlü bir akla sahip Walter Tevis'in kaleminden çıkabilirdi sadece.

Sekiz yaşında ve hayatta yapayalnız kalmış Beth Harmon diğerleri arasında göze batmayan, sıradan bir çocuktu, ta ki ilk gördüğü andan itibaren aklını çelen bu garip oyunla tanışana kadar. Bu altmış dört karelik tahta üzerinde bambaşka bir gelecekle karşılaşan Beth adım adım, her hamlesinde didinip çabalayarak kadınlara kapalı satranç camiasının zirvesini hedeflemekte. Her oyunda rakibinin yanı sıra koca bir geleneğe karşı da hamle yapıyor. Durumu tartıyor, geleceği öngörüyor, rakibinin aklını okumaya çalışıyor ve taşları yerinden oynatıyor. Satrancın siyah beyaz dünyasında zirve dâhilere her zaman açık olsa da gerçekte işler bundan biraz farklı işliyor.

Walter Tevis, Vezir Gambiti'nde zekâ dolu ve usta işi bir oyunu tek bir cinsiyete sıkıştırmaya çalışanları ezip geçerken dâhi bir kadının en az yaptığı hamleler kadar girift iç dünyasını sıkı bir serüvenle anlatıyor.

“Beth Harmon muazzam bir karakter. Vezir Gambiti ise Tevis'in yazdığı en kusursuz roman.”

–Jonathan Lethem

“Vezir Gambiti baştan aşağı eğlenceli. Birkaç yılda bir, sadece zevki ve mahareti nedeniyle tekrar okuduğum kitaplardan.”

–Michael Ondaatje

Kapat